Sabtu, 7 Januari 2012

2012


1 Januari 2012 - pembukaan tahun, aku new year kt kampung kt Kuala Kangsar. Mlm new year tu..sibuk berborak dengan mentua aku. Al maklumla, lama xbalik kampung since ry puasa.

Cerita aku tertumpu kepada 1hb januari 2012, hr bahagia buat G yg telah melangsungkan majlis perkahwinannya vengan wanita pilihan hati. Tahniah n moga kekal ke akhir hayat n disulami cinta dengan keikhlasan dan keredhaan drpd Allah swt.

2 Januari 2012 - aku masih di kuala kangsar, bercadang asalnya nk la round2 kuale tp,dgn cuaca yg panas, lpsblik drpd pasar basah, aku n si suami terus balik umh mentua..n ptg kami melawat k.nurol (biras no.2) baby dia dh 5 bln lahir tp,xpnh aku menjengah..so, peluang yg ada nie..kami ke umh dia le..melawat hirdina yg dh pandai meniarap..comel tul hirdina...anak-anak buah thn 2011 sume comel2 belaka, k.nurol bagi aku tip2 kehamilan, buku-buku pasal mengandung, baju baby n air selusuh tuk KU MINUM..tq k.nurol. Then, balik ke umh dh lwt..dh kul 7 lbh...so, mlm kami lepak kt umh jer...

3 Januari 2012 - Sekejap je masa kt kampung..stay kmpg sejak 31hb dec lg..n skrg dh nk blik KL semula...pagi tu, kami ke umh Mak Yang Enson..die lenggang perut skit n bagi air ubat tuk aku minum..TQ tuk mak mentua coz byk aku ke cna...Then lps tu..kami bwk mak gi menyinggah umah jiran-jiran..dia beli seraila, pucuk ubi le coz nk menjual..Saje aktiviti niaga katanya..hehehe..rajin tul...Kul 10.00pm kami betolak blik ke KL n sampai kul 1.30am.

Baik kmpg kali ni amat berbaloi sekali..lama tul luangkan ms kt kampung kt kuala kangsar. Si suami pun epi sgt...

4 Januari 2012 - Aku dh mula mengaja...mmg bz sgt..handle bdk br masuk skolah..tau jela...mcm2 kerenah..yg menangisla...n ajar disiplin lg..penat sgt minggu nie. Tp, xpela..sementara bdk2 nie nk biasakan diri kan..so, layan jele....

Tiada ulasan:

PENGIKUT