Isnin, 12 Disember 2011

Sujud Syukur ke atas Mu Ya Robbi

KANDUNGAN DH 29 MINGGU..ALHAMDULILLAH
(tepaksa cut kepala huhuhu..)

Masya Allah..kejap je masa berlalu..tut2x!! dh nk msuk thn 2012. byk kenangan yang tak dpt dilupakan n thn 2011 merupakan thn yg paling mencabar wat aku. tp,aku bersyukur akhirnya aku tamat belajar di peringkat diploma wat kali ke-2..Alhamdulillah. Mengharungi praktikal yg paling sukar, kesihatan yang tidak menentu n life yg agak tidak stabil. tp,aku bersyukur setiap dugaan yang diberi oleh Allah swt telah mematangkan aku utk melalui liku-liku hidup di dunia...
Sepanjang praktikal, kesihatan aku tak stabil..mengalami masalah vigina dan aku tidak boleh mengandung wat ms terdekat ketika itu kerana masalah vigina yang aku hadapi. Namun alhamdulillah, setelah membuat pemeriksaan ia akibat masalah glikogen pd vagina.

Banyak yg aku belajar drpd pengalaman hidup aku tnpa bekerja selama 3 thn nie, menguji kesabaran, ketabahan, keimanan dan juga sikap aku. Sekarang aku dh blh menarik nafas lega..wlupn kira br nk mula hidup, tp,aku bersyukur aku dpt mengatur kehidupn kuarga dgn lbh baik drpd sblm nie... bila kenang2, sian pd si suami..semua dia tanggung, baik byr duit rumah, keta n belanja kami. Elaun aku tak la byk ms tu, duit elaun pn byk nk guna ms tue...so, hal rumah, dia yg uruskan. Tp,segalanya dh berlalu. Hubungn aku dng si suami juga penah hampir retak, tp, aku bersyukur jodoh ku masih bersamanya..moga Allah swt memberkati kami berdua Amin.

Dulu, jiwa dan pemikiran aku juga tak stabil, aku rs org sekeliling tidak memahami aku. Aku jd pemarah n rs serba x kena. aku memberontak mlh penah bebulan aku tak hubungn keluarga aku coz rasa segan n rendah diri. bukan aku saja mcmtu, si suami juga mcm tue.pelbagai masalah menimpa. Bila aku fikirkan...apa berlaku telah mengajar aku erti kehidupn sebenar. aku bersyukur krn diberi kesedaran dan pngalaman yg sememangnya menjdkan aku insan Allah swt yg bersyukur. Terima kasih Ya Allah.

Tamat pengajian bln 6, aku telah disahkan mengandung. alhamdulillah. Sejak awal thn aku berhrp jika aku dpt mengandung tp,rupanya rezki tuk merasa detik mengandung adalah selepas tamat pengajian... Alhamdulillah...

Sekarang, aku rasa amat bersyukur ALHAMDULILLAH dan Syukran Ya Robbi wa Habibi...Syukran wa jazilan fi hayati kamilah...Syukran...Amin ya Robbi..Amin min kullihi..yuhbibi wa kurniati...syukran.

3 ulasan:

Azrina Tasya berkata...

makteh cptla bersalin ye..afif tak sabar nak jumpa geng dia hehehe..jaga diri bebaik tau..xlama lagi sat je....

Nordiana Nordin berkata...

Hidup untuk diuji..Ujian juga tanda kasih sayang Allah pada kita.sentiasa mohon hati yang tabah bukan hidup yang senang..semoga kasih sayang dan cinta Allah akan terus meliputi kehidupan ila sekeluarga,insyaallah

Nordiana Nordin berkata...

hidup untuk diuji, ujian juga tanda kasih sayang Allah pada kita..sentiasa mohon hati yang tabah bukan hidup yg senang. Semoga kasih sayang dan cinta Allah akan terus menyinari dalam hidup ila sekeluarga, insyaallah..

PENGIKUT