Selasa, 13 Disember 2011

Gear Box

Sabtu hari tu, aku ke puncak alam. sebenarnya x plan pn nk ke cna tp,biasala along ...dh sbln xjumpa aku..asyik tnya bila nk gi umh dia.. So, lwt ptg tu setelah merisik-risik si suami apa plan dia pd hr tu...n kalo xde plan..nk ajak la gi umh along..blh tgk si wafa' yg comey xigt tue. Tak ku duga si suami bersetuju. Segan gk nk ajak..umh along bkn dkt tp, agaknya dia tau aku rindu sgt kt wafa' so, dia terpaksa merelakan hati ke puncak alam sana.

Dalam pejalanan, si suami pn memulakan perbualan dia "hint" 4 something yg aku x pkr pd asalnya. our conversation:

suami : 2 3 hr nie lidah abg nk mkn sup je...xtau npe...

istri : org kurus mmg suka mkn mcm2 tue...hehehe

suami : mmg xrs nk mkn bende len...nk sup je..sup dagingla...

istri : aik, bkn 2 hr lps dh mkn sup daging yg ani sup utara tu?

suami : xsdap...xbtul2 sup yg di rebus dgn daging.

istri : nk mkn mcm tu...blik kedahla..kompom mak wat sup tulang.

suami : hr tu ms gi umh tasya..abg ade nmpk tepi jln jual sup gear box..xtau bpe RM

istri : mn ade murah kt kl ni gear box..blik kedah bln 1 nnti kite mkn la puas2..kompom
ayah tempah khas tuk abg...

suami : hmm...

Di Kg Melayu Subang....

suami : ila...ni la gerai abg ckp... jom singgah jap...ade jual cucur gkla..blh beli nk bwk ke umh
along

istri : ok....

suami : ada gear box la ila...byk lak isi die...!!! (teruja)

Suami n penjual

suami : bpe ni kak?

penjual : yg ni RM22...

suami : saiz ni je ke ada kak?

penjual : yg kecik2 skit..tghr td dh org ambik...org suka ambik kecik tuk mkn sorg....yg RM22
ni 3 org blh mkn

suami : oo yeke...

sian si istri nengok suami yg mengidap smpi mcm tue..lps tu dok ckp lg...sdap gear box..byk tul isi wlupn setongkol...RM22 murahla..tp,aku akui..mmg murah..kalo kt kl..mau rm40++ tuk setongkol besar mcm tue... so, aku pn ckp..ambikla...mkn kt cni. Lgpn, dh lama xbelanja si suami mkn...hehehe...

ni la pic si suami melapah daging n gear box die...jgn x caya..abis die mkn, serius aku ckp, aku sndiri xmampu abiskan gear box sebyk nie sorg...Alhamdulillah..at least, dptla tunaikan ngidam die tu...




3 ulasan:

Azrina Tasya berkata...

wahh sedapnye sup....nak tanye ni akak n abglan makan kt kedai mana??kitorg pun tak explore area subang ni haha dah dkt 3thn duk sini tp port menarik ape pun tak tau kalo bab makan ni hahaha

shakila berkata...

mcmn nk ckp ek..tau x kedai keta kt tepi jln sbleah kiri kalo dr umh tsya tue...gerai tu ada jual cucur pisang n jual buah skali..mmg sdap tsya...murah pn murah....

Azrina Tasya berkata...

depan sikit dari simpang masuk umah tasya ye?xpe nanti leh ar try cari hehe

PENGIKUT