Jumaat, 14 Oktober 2011

20 MINGGU

(PIC MS RAYA, Usia Kandungan 13 minggu)

Alhamdulillah...skrg aku dh berjaya harungi trimester pertama yg aku rs amatla seksa..hr2 nangis tp skrng aku lbh aktif n bersemangat, tak mcm sblm nie dan trimester kedua nie aku lbh selesa n kondusi diri pn lbh stabil ..huhuhu...Usia kandungan sudah 5 bulan, setakat nie..xde alah dh cuma muntah skali skala tu tetap ada...mkn xbpe lalu sgt tp,aku tetap paksa mkn coz risau hr tu c.up brt turun...hrp dpt naik la coz baby dh 5 bln kan...tp, alhamdulillah..walaupun brt turun...baby nmpk aktif n stabil je ms scan kali kedua hr tu..dh nmpk tgn n kaki je siap doktor tu kira jari kaki n tgn die n scan muka dia kalau2 sumbing or x..alhamdulillah tak :) n brt die dh 278 gram lps scan hr tu..kerisauan aku pn dh xde. tp, si suami lps scan ..dia masih byk tanya doktor psl baby.."baby ok ke x" "fizikal baby ok or x" n mcm2 la...hehehe...sbr jela. tp, aku suka dia mcm tue...Bile tgk baby dlm perut...br rs excited..xsabar2 nk jumpa die nnti..hahaha (emo tuee!! hahaha). si suami pn tekun je tgk...kisah psl si suami, ms 1st time scan ms usia baby 3 bln...si suami "cry2" tu...hahaha, xtahan..nmpk dia mkin ceria skrg wlupun pelbgi hal blm settle n lancar tp, kami tetap happy dgn kehadiran baby dlm perut nie.cuma skrg aku tgh pulun naikkn brt bdn psl riso kena kaunseling dgn doktor lg...n aku gk pelik la...baby dh 5 bln tp, perut xbesar sgt..adakah sbb baby 1st? hrp2 gtu le..teringin gk nk perut besar..xde le pelik bila gi c.up perut aku mcm xnmpk je...:)

Td gi c.up gigi, doktor igt aku pregnant 3 bln..bile aku ckp 5 bln..tekejut gk die...hmm..riso gk nie...tp,mcm si suami ckpla..asalkn baby sht2 je xpe..xperlu riso..btul gk. hehehehe..Aku hrp..baby memberi rezki dan kebahagian kepada aku n si suami..AMIN

okla...ade ms aku update lg...anyways...tahniah along coz dh nk konvo pn...minggu dpn dptla jumpa wafa n wafi lg...

1 ulasan:

Azrina Tasya berkata...

mak teh...xperlu la perut beso2...nanti stretch mark mcm tembikai belang2 mcm peyut mama afif tau...huhuu biar perut kecik..asalkan baby kuar sihat...insyaallah :) dah pakai phone bgla no baru ye :)

PENGIKUT