Sabtu, 21 April 2012

MUHAMMAD MIKAEL B RUSLAN

Basmallah
mcm biase ak rs dh lama sgt jari2 ni berirama (berpuitis lak) tuk menaip terutama dlm dairi peribadi aku nie. apa x nya..aku tlh slmt melahirkan seorg bby boy 45 hr yg lps..hehehe...mmg xde ms nk update blog n dgn fasa perubhn idup yg br nie..byk yg aku perlu pelajari terutamanya fasa peralihn dr single then married n skrg dh ade anak pula. bby boy aku nie aku bg nm seperti kt "title" di atas ok..:) hehehe... bsempana nama malaikat MIKHAIL yg diutus utk membawa rezki kpd umat. Alhamdulillah...semoga mikael sentiasa memberi sinar n keceriaan dlm keluarga yg aku n suami bina nie. amin

 pengalaman besalin.."sakit oooo...sakit mcm nk matiiii...." ni yg aku nk gmbr kn..terigt2 lg detik2 kena induce coz over due ..mikael xnk kuar2 so, tpaksa bsalin cara paksa..terlalu sakit...tp, aku msih blh hadapi berkat doa ibu bapa, suami n teman2 yg baik. x lupe juge dgn pelbgi selawat n ayat yg aku c ms sakit so, alhamdulillah..aku msih waras n xdela jd mrh n maki2 suami mcm stgh org yg nk bsalin..blh maki2...tu yg aku dgrla dr bbrp individu yg pnh bsalin... tp,aku akui..kuasa n doa suami amat penting..25 minit sblm bsalin, aku smpt call si suami n minta ampun..mmg kuasa Allah..aku dh blh bsalinkn mikael lps call dia tu...

 bkn tu saja..ms sakit tu..mmg terigt sgt kt mak.. masyaAllah..mcm ni la sakitnye dia ms lahirkn aku..sedih sgt ms tu...n aku akui..lps bsalin..aku lbh menghargai mak, ayah n si suami...Terima kasih Ya Allah coz byk sdarkn aku... kehadirn mikael benar2 nguji aku..terutama bile peralihn idup..aku bkn urus diri aku saja tp, kena uruskn mikael..ms pantang hr tu..mmg down abis..dgn sakit n jahit blm smbuh, bdn xkuat n perlu uruskn dia..mmg aku perlukn supporter ms tu terutama support dr suami. Ms tu sume org aku nk mrh...mak n ayah amatla memahami cuma btmbh sedikit dugaan kecil tuk aku di mana mata mikael sakit..amatla risau ms tu coz mikael kecik lg n bile sakit gitu..aku sgt2la susah ati. sblm sakit mata tu..dia kencing bdarah..kena tahan wad 3 hr..sian mikael...ms nk tinggalkn dia sesorg kt wad..sebak sgt..si suami pn..bkn leh tahan..tgk dia belenang gk coz siankan mikael......

Sejak kelahiran mikael nie..1 perubhn br dlm idup aku..segala2 berubh..termasuk kasih sayang yg br pd si suami, pd mak n cahaya mata aku ,mikael. Terima kasih Ya Allah krn memberi sesuatu perasaan n kehidupn yg amat istimewa pd aku yg blm pernh aku rs sblm ni..:)

2 ulasan:

Azrina Tasya berkata...

semoga kenangan mummy dan mikael semakin indah lepas ni....cpt besar ye baby leh main dgn afif

Nitasha Nozmi berkata...

Alhamdulillah...tumpang happy sangat2 for you Ila. Baca entry ni pun boleh buat airmata akak bergenang especially bila ila sebut tentang sakitnyer mak kita nak lahirkan kita dulu. Semoga Allah sentiasa memberkati hidup Ila sekeluarga hendakNya. Insyaallah. Doakan untuk akak juga ye...

PENGIKUT